Ce aduce noul site Azerty.ro ?


Timpul de încărcare

Primul lucru care-mi sare în ochi atunci când intru pe acest site. De ce se încarcă așa greu ? Mamă, da’ ce-i ia atâta ? Inițial am zic că e vreo problemă de la mine, de la providerul meu de internet însă la un test am observat că 30 de secunde e foarte mult pentru încărcarea unui site chiar și magazin online. De obicei siteurile se încarcă în 3 secunde iar blogul acesta în 1,7. Azerty în 30 și asta cu întrerupere. Cred că e o problemă acest lucru. Nu aș vrea ca pe siteul meu la ora 22 (adică nu la o oră de vârf) să se încarce așa greu mai ales că fiecare vizitator va trebui să downloadeze 2MB doar pentru a vizualiza siteul. În total 271 de obiecte din care doar unul extern. Problema e că sunt o grămadă de imagini (~1,5MB) și câteva scripturi (~372kb). Am întâmpinat și eu această problemă și am stat o zi întreagă să optimizez imaginile. Din png le-am făcut jpg pentru că se comprimă mai bine și la aceeași calitate a imaginii ai o mărime mai mică deci un timp de încărcare al siteului mai bun – de exemplu aș optimiza poza asta de 111kb. Am folosit RIOT (Radical Image Optimization Tool) pentru a comprima pozele și Paint pentru a le scala la mărimea dorită. Ar trebui optimizate și scripturile astfel încât să nu facă lucruri aiurea. Chiar nu știu ce poate să facă cel mai costisitor script de pe azerty.ro de 130kb sau celălalt de 100kb.

Designul

spune multe despre un site. La unul profesionist ca în cazul ăsta, într-adevăr te duci cu gândul că merită să-i dai o șansă și să te uiți la produsele pe care le oferă. Da, e bestială faza cu colțurile, meniul pare făcut la comandă – e personalizat și da, nu am mai văzut așa ceva până acum. E ceva nou și bate la ochi în contrastul ăsta așa de potrivit: alb - albastru.

  • Logo-ul în colțul de onoare ales perfect. Sare în ochi, știi imediat unde ești.

2010_11_27_21_44_000

  • oferta de promoții: exact în miezul acțiunii. pus să atragă cu cele două opțiuni stânga/dreapta și în mijloc timpul de încărcare al următoarei oferte. E bine că sunt multe oferte și anunțuri și că se încarcă repede:

2010_11_27_22_20_000

  • meniul structurat pe categorii. Nu prea înțeleg eu de ce nu au oferit posibilitatea să sorteze produsele în funcție de o categorie. De exemplu vreau să văd toate produsele din secțiunea calculatoare. De obicei, un utilizator nu caută așa ceva însă acel spațiu ar putea fi folosit, iar la un click pe el se poate pune altceva în afară de # semn că acea funcție încă nu a fost implementată. Arată superb când sunt închise toate, de obicei într-o secțiune de contact. La apăsarea butonului mai multe categorii se va afișa mai jos restul categoriilor din acea secțiune fără o nouă încărcare a paginii:

2010_11_27_22_03_0002010_11_27_22_27_000

  • meniul: mic, gingaș, plăcut, la obiect2010_11_27_21_42_000
  • afișarea produselor dintr-o anumită categorie: Un scurt rezumat, o poză cu acel produs, prețul de promoție și cel vechi. Eu aș pune sus în locul % cu roșu o bulină cu noul preț și jos aș lăsa vechiul preț.

2010_11_27_22_07_000

  • rețelele sociale și blogul azerty. Bravo am văzut activitate pe aceste rețele (466 twitt-uri și o fată drăguță pe Facebook – probabil e imaginea siteului cât și informații de contact cum ar fi locația și nr de telefon):

2010_11_27_22_16_000

  • secțiunea produsului – foarte bine îmbinate toate detaliile – specificațiile, descrierea și comentariile precum și secțiunea de comparare a produselor:

2010_11_27_23_13_000

2010_11_27_23_16_000

  • ideea de promovare pe Facebook:

2010_11_27_22_43_000

  • secțiunea de căutare a unui produs, de logare a unui utilizator, creare cont nou:

2010_11_27_22_17_000

2010_11_27_23_27_000

2010_11_27_23_30_001

2010_11_27_23_27_001

2010_11_27_23_29_000

  • coșul de cumpărături

2010_11_27_22_18_001

  • în stânga jos o secțiune de promovare a unui produs:

2010_11_27_22_30_000

  • secțiunea de abonare la newsletter și de vizualizare a ultimului newsLetter:

2010_11_27_22_37_000

  • meniul din index ce îți permite vizualizarea în aceeași pagină (adică fără o nouă încărcare a paginii) a promoțiilor, recomandărilor și a lichidărilor de stoc. Se încarcă extrem de repede și :

2010_11_27_22_49_000

  • în același trend e și meniul de mai jos: ultimele postări pe blog, video review-uri și imagini 360 (care cred că afișează produsele cele mai vizitate după numărul de pageview-uri)

2010_11_27_22_51_000

  • ultimele produse adăugate pe site:

2010_11_27_22_55_000

  • și secțiunea de produse căutate deja de vizitatorii siteului:

2010_11_27_22_55_001

  • probabil secțiunea de aici e pentru optimizarea motoarelor de căutare pentru că acele texte nu au nici un link pe ele. Am observat că se schimbă în funcție de pagina unde te afli. Pe pagina de contact scrie doar textul: “contact”. Ciudat.

2010_11_27_22_58_000

  • siteurile partenere și producătorii promovați:

2010_11_27_22_45_000

  • restul meniului care poate oferi informații utile vizitatorilor:

2010_11_27_22_47_000

2010_11_27_23_18_000

2010_11_27_23_19_001

 

2010_11_27_23_20_000

Funcționalitate

  • Secțiunea de contact: e plină cu detalii utile, un formular de contact însă nici un email oficial. Dacă de exemplu un utilizator dorește să trimită o poză sau un atașament trebuie mai întâi să completeze formularul să-l trimită apoi să primească răspuns cu emailul. Se oferă și o hartă, foarte util:

2010_11_27_22_28_000

  • Fiecare secțiune are locația exactă unde te afli precum și un loc să știi unde ești:

2010_11_27_22_36_000 2010_11_27_22_36_001

  • la secțiunea magazin de-abia se încarcă pozele respective.
  • dacă dai click pe o anumită categorie apare o listă de produse din acea categorie și următoarele opțiuni de ordonare și afișare:

2010_11_27_23_00_000

iar deasupra meniului principal din stânga, cel cu categorii apar filtrele ;-) minunat. La un click pe un producător vei vedea doar produsele selectate:

2010_11_27_23_03_000

iar la filtrele avansate vei putea selecta ce produse dorești să vezi:

2010_11_27_23_03_001

  • secțiunea de suport arată pas cu pas ce trebuie să faci pentru o funcționalitate optimă. E bine că sunt prezentate și screenShot-uri. Vei avea un miniMeniu pentru detalierea fiecărui aspect:

 2010_11_27_23_07_000

  • la secțiunea de rate ai și un calculator personal foarte util și eficient. Ce frumos se derulează pagina la apăsarea butonului BRD sau Cetelem.

2010_11_27_23_08_000

E importantă comunicarea pentru azerty și asta se vede atât din formularul de contact afișat cât și secțiunea de solicită informații din cadrul fiecărui produs, precum și cea de recomandă produs. Per total siteul arată foarte bine, are o funcționalitate care să-i ofere clientului o ușurință în manevrarea produselor dorite cât și o posibilitate de a comanda mult mai rapidă. Scoate în evidență punctele forte ale produselor pe care le promovează și oferă filtre și sortări în funcție de dorințele clientului.

ps: superBlog 2010




Urmărește cele mai bune Promotii Online.

Ne intalnim pe chat pentru quizuri, coduri si distractie. Daca ne urmaresti pe Google+, Facebook sau pe twitter (chiar si prin sms) veti fi instiintati cand apar noutati. In coltul din dreapta sus aveti meniul cu toate quizurile si codurile disponibile.
Daca va sunt utile informatiile dati un like sau +1.



Postat de Concursuri Online în 11/27/2010 11:32:00 p.m.