Cum fac eu bani cu acest blog ?


Un subiect interesant:

  • Cum produci venit cu blogul tău.
  • Ce opțiuni ai pentru a face bani
  • Cum să investești timp

Așa cum vedeți de câteva luni bune am încercat să monetizez acest spațiu în care am investit ceva timp zilnic.

 

2010_11_27_14_08_000

 

Design vs Speed

Cel mai mult timp l-am pierdut cu designul blogului, modificând într-o zi ce am încercat să schimb în două. Azi mi-a plăcut un widget și mâine l-am șters. Am căutat să îl fac să arate bine pe de o parte însă când intri pe blog să nu stai mult pentru încărcare. E un compromis, pe de o parte aș pune o grămadă de widgeturi pe care vizitatorii le pot folosi însă nu aș dori să încarc prea mult blogul cu tot felul de lucruri inutile. Și problema asta am văzut-o la blogurile noi – o grămadă de widgeturi de la locația vizitatorilor până la tot felul de poze pe diferite subiecte.

Câte bannere pun ?

Apoi am încercat în toate modurile posibile să pun bannere. Am pus într-o săptămână sus, alta jos. Într-o zi blogul era plin de bannere, nu mai aveai loc de ele. Dar așa am învățat că există un alt compromis între numărul de bannere și eficiența acestora. Așa cum văd pe cancan de exemplu nu ai loc în stânga și-n dreapta de bannere. Poate pe cineva îl scapă un click în afara spațiului pentru articole și așa fac și ei bani pentru că majoritatea oamenilor care intră pe un site intră pentru informația de acolo și dacă există o targetare bună așa cum are AdSense se poate ca reclama aceea să-l intereseze pe vizitator. Există și un remediu pentru bannere: adBlock. Dar mai nou unele siteuri special scot anumite funcții ale siteului dacă blochezi reclamele lor ca urmare ești constrâns să lași bannerele ca să ai acces la funcțiile respective.

Ce tip de monetizare am folosit ?

Există mai multe tipuri:

  • link contextual – pui un widget și pe anumite cuvinte cheie se pune automat un link. Am văzut doar la blogMoney acest sistem însă prețul e destul de mic: cam jumătate de cent per click. Iar cuvintele cheie erau bani, cash, etc. La 100 de clickuri făceai 3ron. Și văzând că oamenii au scos ceva bani au mai redus din preț la 250bani/click. Faptul că alegi să folosești acest sistem, și că vei avea oriunde pe blog unde există cuvinte fără un link atașat poți avea un astfel de link contextual (în articole, pe alte widgeturi) ajungi tot la un compromis pentru că la un moment dat vizitatorii tăi vor știi că nu mai are rost să meargă cu mouseul pe un anumit link pentru că e de-ăsta plătit și atunci linkurile tale din articole mai ales nu mai au atâta importanță. Încă un neajuns este că poți să ai 10 cuvinte gen “bani” într-un articol pe care ai același link. La ce e benefic ? Tocmai că nu e, ba din contră trebuie să ai grijă să nu folosești atâtea cuvinte gen “bani” într-un articol pentru că riști să fii penibil având atâtea linkuri neinteresante. Un avantaj ar fi că nu mai trebuie să pui tu manual un link pe o anumită categorie de cuvinte. Și altul că poți face bani așa. Însă fiind atent la dezavantajele enumerate anterior și plătind pe altă parte.
  • bannere – aici există o piață dezvoltată. Sunt multe siteuri care oferă variante diferite. Există cost per click (ești plătit când un vizitator dă click pe bannerul respectiv), cost per mia de afișări (nu contează câte clickuri dă vizitatorul, ci dacă se uită la acel banner – de regulă e de 0,2$/1000 de afișări), cost per acțiune (ești plătit când vizitatorul efectuează o acțiune prestabilită: se înregistrează pe un site (cam 10ron/înregistrare la bestjob sau 100ron la siteuri cu conținut xxx după ce își dau datele cardului/contului) sau cumpără un produs – de regulă 3% la emag, 10% tuatara sau 6% amazon din valoarea totală fără tva a produselor cumpărate). Cel mai targetat e AdSense. Adică pe anumite cuvinte cheie el afișează reclama respectivă. Când intru pe un site ce scrie despre uși, dacă în program există un advertiser care vrea să-și facă reclamă la uși va apărea reclama respectivă pe acel site dacă respectă unele criterii stabilite de advertiser: de exemplu dacă vizitatorul e din România. Apoi vei fi atent și vei testa piața să vezi care oferă mai mult pe acel click pe banner. Unii oferă între 2 și 4 cenți per click în medie. Am observat că poți folosi mai multe campanii pe care să faci bani – crescându-ți venitul. Eu de exemplu am pus pe site câte un banner la câteva siteuri diferite. Le-am pus strategic în funcție de veniturile pe care le am de la fiecare firmă și de cât plătește fiecare. De ce câte unul ? Pentru că având mai puține afișări ai o rată de click mai mare deci și un venit mai mare. De regulă, pentru un venit cost per acțiune e mai bine să aloci un spațiu gen articol sau un colț pe site pentru a spune părerea ta despre acel produs pe care dorești să-l vinzi prin intermediul firmei respective de unde iei comisioanele în funcție de vânzări. Poți avea propriul tău sistem de bannere iar negocierea să o faci cu clientul personal, de obicei se negociază un preț pe care-l iei dacă afișezi lunar un banner pe site. Astfel ai un  profit mai mare pentru că nu mai plătești firma ce intermediază această tranzacție. Așa face zoso prin sistemul ad20 iar clientul îl poate contacta pe email pentru a începe negocierea. Mai există opțiunea de afișare a bannerelor în imagini sau playere video dacă siteul tău e unul de fotografie sau cum e youtube de filmulețe. Vei pune un widget pe site și la fiecare imagine se va adăuga un logo sau o parte dintr-o reclamă.
  • advertoriale – articole plătite – adică scrii articole pentru cineva și primești bani pe ele. Faci reclamă la un anumit magazin, pui un link în articol pe un cuvânt cheie, articolul având un anumit număr de cuvinte și iei bani pe el. Depinde câți număr de vizitatori ai și cât de vechi e siteul precum și câte clickuri dau vizitatorii pe acel link pus de tine în articol.
  • oportunități ocazionale – aici mă refer la concursuri, reclamă la MLM-uri, PTC-uri, case de pariuri, etc. Poți face bani și din aceste oportunități care pot intra în cele 3 categorii de mai sus.
  • imagine/brand – poți investi din timpul tău pentru a avea o imagine pe internet. Așa cum fac zoso, manafu și alți grei ai online-ului, antreprenori. Își fac publicitate la propriile lor servicii. Și nu fac altceva decât să primească bani pe faptul că țin un discurs despre anumite tooluri din online. Cel mai mare profit se câștigă așa. Sau cum are hymerion o firmă de consultanță căruia îi face reclamă pe propriul blog și căruia îi crește brandul creat deja prin intermediul blogului.

La început poți doar posta articole pe domeniul în care te pricepi. Îți poți crește în timp numărul de vizitatori și rankul siteului tău. Apoi poți începe să faci bani cu el. Pentru că la început nu vrei să superi vizitatorii cu bannere pentru câteva cuvinte din articolul tău. Aș dori ca pe viitor să cresc numărul de vizitatori și să continui testarea acestei piețe ce va crește pe viitor în România. Și de ce nu să am locul meu pe care-l pot vinde sau care poate crește pe viitor, nu un domeniu gratis. Voi încerca la fel ca până acum să fiu activ zilnic și să scriu câte un articol pe zi cel puțin. Pentru că știu că în acest domeniu dacă ai ajuns cu 20 de minute mai târziu ai pierdut, sau dacă ți-ai permis să lenevești o zi trebuie să o iei de la capăt pentru că ai căzut în statistici.

ps: superBlog 2010




Urmărește cele mai bune Promotii Online.

Ne intalnim pe chat pentru quizuri, coduri si distractie. Daca ne urmaresti pe Google+, Facebook sau pe twitter (chiar si prin sms) veti fi instiintati cand apar noutati. In coltul din dreapta sus aveti meniul cu toate quizurile si codurile disponibile.
Daca va sunt utile informatiile dati un like sau +1.



Postat de Concursuri Online în 11/27/2010 02:09:00 p.m.