Am cumparat o imprimanta ieftina ?

Recent am achiziționat o imprimantă. M-am dus la magazin și am întrebat vânzătorul care e cea mai ieftină. Avea una laser alb negru la 300ron. Dar mie îmi trebuia să printez poze, deci color așa că am mai căutat prin orășelul nostru:

- Aveți o imprimantă color ieftină ?

- Desigur. La noi e cel mai mic preț. Și de calitate. De exemplu o imprimantă Canon la 250 ron. Multifuncțională.

- Și alte costuri la ea nu mai sunt ?

- În preț e inclus și TVA de 24%.

- Mă refer la costurile de întreținere.

- Nu există. Bagi cartușul și îți merge pe viață.

- Bine, o cumpăr.

Am luat-o acasă, fericit că pot să scanez documente și să printez pozele pentru album. Iau cartea ei și urmăresc instrucțiunile. De trei ori le-am urmat și cu toate că se aprindea ledul de power se mai aprindea și unu roșu, semn că ceva nu merge. I-am pus foile în spate, i-am dat comenzile de printare însă nu avea tuș. Merg din nou la magazin și întreb cât face un tuș. Încă 100ron. Asta e. Să te mai încrezi în vânzători. Îl cumpăr nu înainte de a întreba cât mă ține:

- Ăsta te ține toată viața.

După întâmplarea de astăzi nu mai credeam eu tot ce zice tipul ăsta, dar n-aveam încotro. L-am luat și am început să printez. După 10 zile nu mai mergea. Îmi apărea o eroare pe ecran cum că s-a terminat tușul. Am plecat din nou la magazin și am cumpărat un încărcător pentru el: 80ron. Și acum m-am pus să calculez cheltuielile cu imprimanta:

cheltuieli de achiziționare: 250ron

cheltuieli de folosire: 100ron [tușul] + 80ron/10zile [cerneala] = 340ron în prima lună apoi 240ron lunar

Deci achiziția e un chilipir pe lângă costurile de printare. La început mă gândeam că printr-un simplu click am imortalizat pe foaie momentul. Acum îmi dau seama că acel click costă. Și atunci de ce să printez eu ? Nu e mai ieftin la un magazin foto ? Păi 1500ron reprezintă costurile unei nunți în care e inclus fotografierea + filmarea + un cd cu 2000 de poze si inca 500 printate. Cam scump. Așa că am căutat pe google despre o soluție mai ieftină la printare. Am dat peste reclama următoare. N-am vrut să păstrez pentru mine acest secret și uite așa a luat naștere acest articol. Am achiziționat cartușele speciale și am terminat cu bătăile de cap.

 

 

Acum vrea să-și cumpere și fratele meu o imprimantă, însă nu știa de care. Așa că a apelat la mine. Eu sunt pățitul, am experiență. Așa că i-am răspuns așa:

- De care să-mi iau: cu laser sau inkjet ?

- Câți bani ai ? Vrei color ? Dacă ai bani mulți de aruncat, și vrei și color iei laser. Eu nu-ți recomand. În general firmele cumpără cu laser pentru timpul mai rapid de printare. Mai bine una inkjet. E ieftină și își face treaba bine. Nimeni nu s-a plâns până acum.

- Am văzut că există multifuncționale și simple.

- Multifuncționale. Pentru că în general raportul calitate/preț e cel mai avantajos. Și ai și scaner pe deasupra la același preț. Am robot de bucătărie care-și face treaba la fel ca mixerul și storcătorul la un loc și pe deasupra mai oferă alte funcții utile în plus (tăierea salatei, spațiu redus, etc). Deci multifuncționala nu înseamnă funcții multe și proaste.

- Pentru printare am calculat că într-un an folosind ciss îmi mai pot lua încă un laptop la aceeași cantitate de foi printate.

 

Comentarii

Articole Populare

Diigo

Biblia vs Cartea lui Mormon

raspunsuri conquiztador

Cazul Pustan