Review Cei cinci purcelusi - Agatha Christie

2013-01-19 14 39 22

Cea mai captivantă carte pe care am citit-o în ultimul timp. Ești curios tot timpul să vezi cine e autorul crimei, dacă e sinucidere sau dacă cel pe care-l consideri cel mai aproape de a fi autorul de fapt e cel mai nevinovat dintre toți.

Detectivul particular, Hercule Poirot are de rezolvat o crimă făcută acum 16 ani și cu toate că nu intenționează să pedepsească vinovatul vrea inițial să descopere adevărul (o scrisoare lasă urme de îndoială că adevărul a fost descoperit atunci) și fiind motivat financiar chiar de fiica celei care a fost găsită vinovată la vremea aceea și a primit pedeapsa capitală își dedică timpul său prețios și chiar și după atâta timp, bazându-se pe atenția sa exagerată la detalii reușește imposibilul.

Începe să descoase ițele la început mergând la autorități și la oamenii care s-au ocupat de acest caz și în final ajunge la grupul de 5 persoane care au fost în casă la momentul crimei și care ar fi putut fi autorii faptei. Și merge la fiecare, îi analizează în detaliu și remarcă relațiile dintre ei ca într-un final să ia în considerare toate posibilele scenarii care s-ar fi putut întâmpla.

În fiecare moment cititorul tinde să creadă că unul dintre purceluși e mai apoape de a fi autorul crimei însă finalul cărții e imprevizibil chiar și pentru cei mai atenți dintre noi.

Astfel că un soț infidel dar tolerat de o nevastă răbdătoare și iubitoare care trece și peste faptul că soțul său a adus-o în casa conjugală pe amantă este omorât și oricine poate fi autorul chiar și sora neatentă și pusă pe năzbâtii a soției care ar fi putut pune otrava dintr-o simplă joacă sau prietenul cel mai bun care era gelos că nu putea să aibe o fată frumoasă și tânără ca el sau un chimist introvertit care pierde otrava de sub ochi chiar în timpul experimentului.

Dintre toate, se pare că de-a lungul timpului conștiința spune adevărul, probabil dacă nu treceau atâția ani nu se ajungea la un verdict așa corect dar cu siguranță nu s-ar fi ajuns la o așa greșeală a autorităților dacă acuzata nu încerca să ascundă adevărul pentru că și ea credea că autoarea e de fapt sora ei pentru care și-a dedicat atenția din cauza unei greșeli făcute în trecut care se vedea pe fața ei sub forma unei răni.

Cartea se găsește la Libris cu 17.99 lei iar mai jos găsiți fragmente ce susțin poziția mea: Merită citită

Agatha Christie Cei Cinci Purcelusi by