Femeia se roaga in public cu batic 1Cor11

Judecaţi voi singuri: este potrivit pentru o femeie să se roage lui Dumnezeu fără să fie acoperită? Pavel ne învață în 1Corinteni 11 (http://j.mp/Z5lk9g) că pentru a sluji public Domnului bărbatul trebuie să aibe părul scurt și capul descoperit iar femeile părul lung și acoperit sau rase în cap. Toți cei care respectă acest lucru se supun autorității (Dumnezeu sau bărbatului) prin ascultare. E simplu. Lecția e pentru: orice femeie care se roagă sau profeţeşte cu capul descoperit și orice bărbat care face aceste lucruri (versetul 5). De remarcat că nu se specifică: femei căsătorite sau nu.2013-02-22 01 56 03

 

așa cum vedeți acest lucru nu e o poruncă omenească și dacă Pavel a ținut s-o sublinieze are importanță și spune multe despre cel care o păstrează.

 

În acest pasaj (1Cor11) se vorbește despre femeile care se roagă în public și n-am mai făcut o separare dar pentru mine ierarhia de care vorbește Pavel și pe care ar trebui să o respectăm e așa: Dumnezeu Tatăl -> Domnul Isus -> bărbatul -> femeia -> copiii (adică copiii se supun părinților, soția soțului, soțul Domnului Isus și Domnul Isus lui Dumnezeu Tatăl fiecare având un stăpânitor) și fiecare om în tot timpul lui pe pământ are o autoritate sub care ar trebui să se supună. Astfel la început e copil și se supune părinților apoi crește și fiind femeie se supune soțului iar dacă este bărbat se supune Domnului Isus. Însă asta nu înseamnă că supunându-se soțului poate necreștin nu ar trebui să se supună Domnului Isus, ne supunem autorității dacă și ea la rândul ei se supune autorității sale. Știm din Biblie că Domnul Isus s-a supus în totalitate Tatălui Său. Dacă undeva s-a rupt această ierarhie, de exemplu cineva a murit, atunci acel om se va supune autorității imediat superioare. În bisericile care spun că Pavel s-a referit doar la femeile căsătorite vor ieși în evidență fetele de măritat și văduvele. Ori Nota de subsol de la versetul 1Cor11.10 (De aceea, femeia trebuie să aibă pe cap un simbol al autorităţii, din cauza îngerilor) spune așa: Pavel nu explică această referire a sa la îngeri; contextul însă fiind acela al închinării publice a bisericii, ideea poate fi aceea că îngerii privesc şi sunt interesaţi de toate aspectele, nu numai ale mântuirii, ci şi ale închinării creştine (vezi Ef. 3:10 http://j.mp/X4i73K; 1 Tim. 5:21http://j.mp/X4iag2)
Părerea mea e că și văduvele ar trebui să poarte un semn al stăpânirii pentru că și ele, chiar dacă le-au murit soțul au un stăpânitor, o autoritate sub care trebuie să se supună (Domnul Isus) tocmai pentru că atunci când se roagă public trebuie să existe această trăsătură a închinării în public ceea ce pentru păgâni nici nu se pune în discuție. La musulmani, femeia indiferent de statut are capul acoperit. Interesant ar fi de văzut dacă pe vremea lui Pavel se făcea vreo diferențiere vestimentară între femeile căsătorite sau nu.

 

Pe lângă asta aduc ca argument deuteronom 22.5 Femeia să nu se îmbrace cu haine bărbăteşti, iar bărbatul să nu se îmbrace cu îmbrăcăminte femeiască, fiindcă Domnul, Dumnezeul vostru, detestă pe cel ce face acest lucru. spunand că dacă Pavel se referea doar la soți și soții atunci feciorii și fecioarele ar fi însemnat să se poarte cum doresc ei ori nu e tocmai plăcut Domnului ca feciorul să poarte părul lung (nu o să vezi în nici o biserică băieți tineri cu căciuli în cap) și haine femeiești sau fecioara să fie tunsă ca bărbatul îmbrăcată cu haine bărbătești. Dacă pentru feciori e o lipsă de respect în tradiția bisericii să poarte ceva pe cap de ce fecioarele intră ca excepție a aceleiași reguli ? Sau fecioarele din bisericile noastre au ajuns ca Dina (fiica lui Iacov) să se uite la fetele lumii (geneza 34 - http://j.mp/Z81o5A) și să nu se mai deosebească de ele ?

 

Subiectul e tratat aici (http://j.mp/Z82cYd) de mai mulți oameni care-și expun părerile, eu de obicei citesc mai multe și trag o concluzie. Dar un comentariu mi-a atras atenția: dacă venirea Domnului ne găsește în biserică rugându-ne, vor fi răpiți sau vor primi pecetea Domnului bărbații care arată ca femeile (cu părul lung sau cu căciuli sau învelitori ale părului) precum și femeile care arată și sunt tunse ca bărbații sau oamenii aleși (indiferent de statut: căsătorit sau necăsătorit) arată cum ar trebui (ca în 1Cor11) fără căciuli pe cap sau cu batic arătând în acest fel că au o autoritate ? Șansa mai mare e ca Domnul să aleagă după inimă și de multe ori dacă ai o inimă curată ești și în afară cum spune Biblia nu doar în interior.

 

O predică despre acest subiect găsiți aici

Comentarii

Articole Populare

Diigo

Biblia vs Cartea lui Mormon

Cazul Pustan

raspunsuri conquiztador