Alternative RSS la Google Reader

Până astăzi am folosit Google Reader pentru citirea feedurilor pentru că eram sigur că ceea ce s-a întâmplat astăzi nu se va întâmpla. M-am înșelat:

Google Reader will be retired on July 1, 2013. If you'd like to download a copy of all your Reader data before then, you can do so through Google Takeout. You'll receive your subscription data in an XML file, and the following information will be downloaded as JSON files.2013-03-14 11 01 31

There are two simple reasons for this: usage of Google Reader has declined, and as a company we’re pouring all of our energy into fewer products. We think that kind of focus will make for a better user experience.

Cele mai bune alternative pe care le avem la dispoziție sunt:

Browser:

  1. NetVibes - îl poți accesa din browser ca Google Reader. Are opțiuni extra: VIP 29% și Premium 499$. Are o grămadă de opțiuni, feed-uri organizate pe categorii după limbă. Există foarte multe opțiuni de configurare a modului de afișare a feedurilor, multe template-uri, widgeturi, meniul în limba română, mi se pare cel mai bun până acum.
  2. NewsBlur - la fel, o opțiune bună, au și aplicații Android & iOS. Are o opțiune de testare, cu un cont făcut gata, dar stă prea mult să citească știrea și feedurile. Am încercat să import datele din Google Reader și mi-a dat eroare după ce a stat vreo 5 minute.
  3. Feedly - afișează feedurile ca într-un ziar. trebuie să instalezi extensia Chrome și vei citi în browser feedurile. Prea mare importanță o acordă pozelor și are formatul de ziar care nu prea-mi place. Te poți loga în Google Reader, dar degeaba, nu mi-a plăcut de la început.

Desktop:

  1. FeedDemon - pentru windows, se poate customiza foarte mult. are un browser încorporat și când dai click pe știrea rss o să se încarce în aceeași filă pagina sursă ceea ce nu se compară cu chrome, firefox, deci cade și ăsta
  2. FeedReader 
  3. Reeder - pentru utilizatorii Mac

Odată ce te-ai hotărât ce RSS reader dorești (eu am ales NetVibes) trebuie doar să imporți lista ta de readere din Google Reader:

  1. mai întâi o downloadăm de pe google prin serviciul Takeout (click pe Create Archive apoi download)
  2. îl salvezi într-un folder după ce s-a downloadat și îl dezarhivezi
  3. intri în RSS reader-ul ales și imporți subscriptions.xml

Comentarii

Articole Populare

Diigo

Cazul Pustan

Biblia vs Cartea lui Mormon

Petrica Gaina - pastor Obreja Bautari