Bataie de joc la Posta Romana

În data de:2010_11_26_12_35_000

  • ziua 0: 02.08.2010 – trimit o scrisoare recomandată cu confirmare de primire – plătesc 4,9 ron
  • ziua 25: 27.08.2010 – săturat de atâta așteptare merg la poștă să întreb ce s-a întâmplat cu scrisoarea din moment ce destinatarul nu a primit nimic și eu nu am primit confirmarea că a primit-o. De fapt scrisoarea nici nu plecase. Fac o sesizare către Poșta Română, scrisă prin care anunț acest fapt și cer demararea unei anchete care să-mi spună unde e scrisoarea
  • ziua 39: 10.09.2010 – primesc mail că oamenii se pun pe treabă:

În urma primirii reclamatiei dumneavoastră, referitoare la neajungerea la destinatie a unei trimiteri de corespondenta recomandata cu confirmare de primire, vă comunicăm că aceasta a fost transmisă spre solutionare.

Aspectele semnalate de dumneavoastră vor fi cercetate de către compartimentele noastre specializate, răspunsul final şi măsurile dispuse urmând să vi le aducem la cunoştinţă ulterior.

Reclamatia este foarte importantă pentru noi şi de aceea va fi tratată cu maximum de seriozitate şi profesionalism.

Poşta Română apreciază semnalarea neregulilor sau a nemulţumirilor constatate de clienţii săi, considerând că reducerea neconformităţilor va conduce implicit la creşterea nivelului calităţii serviciilor oferite.

Totodată, vă informăm că, în conformitate cu legislaţia în vigoare, Poşta Română are obligaţia de a soluţiona reclamatia în termenul legal.

Vă asigurăm că ne propunem să finalizăm cercetările într-un timp cât mai scurt, astfel încât să putem oferi o soluţie rapidă sesizării dumneavoastră.

Pentru posibilele inconvenienţe create, vă rugăm să primiţi scuzele noastre şi avem convingerea unei viitoare colaborări în cele mai bune condiţii.

Cu stima,

ŞEF DEPARTAMENT

Cristian Cosmin POPESCU

  • ziua 42 - În 13.09.2010 primesc prin poștă următorul răspuns de la “diriginte Popescu” din care reiese că: destinatarul refuză să dea declarație de plată/neplată. Ce prostie, au mers la destinatar și l-au bătut la cap să semneze că a primit sau nu scrisoarea. Însă ulterior aflu că scrisoarea nici nu a fost trimisă. L-au bătut la cap degeaba.

2010_11_26_11_47_000

(click pentru mărire)
  • ziua 58: 29.09.2010: primesc doar scuze:

Stimate domn,

Va rugam sa acceptati scuzele noastre pentru inconvenientele cauzate. Va asiguram ca situatia creata este in atentia noastra, Posta Romana avand ca preocupare permanenta, imbunatatirea calitatii propriilor servicii si implicit satisfacerea clientilor. Sesizarea dumneavoastra a fost inaintata compartimentelor specializate din cadrul Companiei Nationale Posta Romana S.A. In urma incheierii cercetarilor veti primi un raspuns.

Va multumim pentru increderea acordata!

  • În aceeași zi 58: 29.09.2010 văzând că Poșta Română vine doar cu scuze fără să-mi spună ce s-a întâmplat cu acea scrisoare recomandată cu confirmare de primire trimisă de câteva luni de zile am considerat că am destule informații pentru a apela la OPC. Am avut și noroc că am păstrat chitanța, fără ea nu puteam face nimic:

2010_11_26_11_58_000

(click pentru mărire)

  • ziua 63 - 04.10.2010 - Văzându-se încolțiți, cei de la Poșta Română au revenit cu un email din care reiese că s-ar putea să fiu despăgubit cu o sumă de 10 ori valoarea scrisorii. Ulterior am realizat că de fapt nu e așa, ci de 10 ori valoarea specificată de Poșta Română. Adică de aproximativ 6 ori valoarea tarifului plătit de mine.

SERVICIUL OPERATIUNI POSTALE SI CALITATE

Nr.___/04.10.2010

Urmare reclamatiei dvs adresata CNPR, referitoare la situatia recomandatei cu AR nr
___/02.08.2010 , va comunicam:
-in data de 27.08.2010, urmare sesizarii depuse de dvs la OPRM ___, s-a
luat legatura cu oficiul de distribuire OP Bucuresti 20; in data de 07.09.2010 OP
Bucuresti 20 comunica faptul ca trimiterea recomandata nu apare sosita, predata sau
inapoiata in perioada 03.08.2010-31.08.2010, cu precizarea ca destinatarul refuza sa
dea declaratie de primire/neprimire a trimiterii; in data de 13.09.2010 OPRM
___ va adreseaza raspunsul, in acest sens.
Pe baza celor mentionate mai sus, se considera ca trimiterea a fost pierduta in
reteaua postala, urmand sa fiti despagubit
, conform OG 31/2002.
Va multumim.

DIRECTOR REGIONAL
EC BALAS NELU

  • ziua 75 - 16.10.2010 – Tot așteptând eu, mă gândesc să înțeleg scrisoarea acestui domn. Și trimit un email din nou la poștă:

Stimata doamna Rodica Peter,
va rog frumos sa-mi spuneti procedura pe care trebuie sa o urmez cu privire la intrarea in posesie a despagubirii enuntate in raspunsul atasat si valoarea acestei despagubiri. Conform og 31/2002 am inteles ca se plateste valoarea pe care am platit-o pe scrisoare (4,9 ron) plus o dobanda reala (a BNR ?).

  • ziua 78 - 19.10.2010 - Primesc niște răspunsuri seci la întrebările mele legate de primirea despăgubirii:

18 octombrie 2010, 14:12

subiect Re: raspuns reclamatie

trimis de posta-romana.ro

buna ziua,

la finalizarea dosarului de despagubire , se va expedia prin mandat postal valoarea despagubirii, care se calculeaza : de 10 valoarea unei trimiteri recomandate( fara AR ) + taxa de prezentare+ dobanda de referinta.

va multumim.

buna ziua,

dosarul de despagubire il intocmeste oficiul postal de prezentare, dvs veti primi mandatul postal avand drept valoare, valoarea despagubirii, care va fi achitat de catre factorul postal sau , in cazul ca nu va gaseste la domiciliu, de catre oficiul postal de care apartineti, dupa ce in prealabil ati fost avizat.

va multumim

  • ziua 105- 15.11.2010 – Nici o acțiune până acum. Nici de la OPC nici de la poșta română. Am intervenit din nou:

Încă din data de 2 AUGUST 2010 de când am depus scrisoarea au trecut mai bine de 3 luni, adică 106 de zile, timp în care destinatarul nu a primit nici un răspuns datorită serviciilor dvs de proasta calitate in care am avut incredere.

A trecut mai mult de o lună de zile de cand mă străduiesc să cerșesc câteva informații de la dvs pentru a afla in ce stadiu e dosarul pentru despăgubire sau daca macar exista unul in derulare. Nu doar ca v-ati batut joc la trimiterea scrisorii, pierzându-se în sistemul dvs mai bine de o lună ci vă bateți joc în continuare. O să mai primesc banii de despăgubire ? Cand o sa primesc acel mandat postal si cand voi fi avizat ?

  • ziua 108 - 18.11.2010 – le trimit un nou email:

Bataia de joc de la Posta Romana continua. Am fost sunat pe telefonul mobil ca trebuie sa ma prezint la 20km departare de casa si de locul unde am depus scrisoarea pentru a depune o noua declaratie. Prima declaratie catre CNPR ___ am depus-o in data de 27.08.2010 prin care v-am rugat sa urmariti recomandata si sa-mi spuneti care e stadiul ei si care au fost cauzele neprimirii acelei confirmari si a pierderii scrisorii. Ma intreb cate declaratii vor mai fii necesare pentru a solutiona acest caz. Astazi, 17.noiembrie.2010 ora 9 (adica dupa 3 luni de la prima declaratie) m-am prezentat la posta din ___, jud. ___ pentru a fi luat la intrebari de ce fac sesizari si cum de-mi permit sa comit asemenea fapte. Am ramas stupefiat cand, dupa 100 de zile trebuie sa reiau firul si sa-i explic doamnei de acolo totul de la capat. Mi-a dictat pentru declaratie, astfel incat sa iasa cum doreste dansa. Ca nu am primit nici o scrisoare inapoi - precizez ca scrisoarea nici nu a ajuns la destinatie, nu mai vorbim de confirmarea destinatarului sau de scrisoare de retur. "Ce-ai pus in scrisoare ? Ce doresti de la Posta Romana ? De ce tot faci reclamatii ? Doriti sa va acorde despagubire ?" au fost intrebarile doamnei. "Dumneata ne dai o declaratie prin care spui cum te cheama, ce doresti si ca n-ai primit retur nici ca trimitere simpla nici ca trimitere recomandata prin care mentionezi si continutul scrisorii. Scrii: aceasta este declaratia pe care o dau si o semnez."

  • ziua 109 - 19.11.2010 – mă gândesc să le spun și inspectorilor de la OPC despre ultimele pozne cu Poșta Română și le trimit și lor emailul de mai sus. Că altfel, din nou nici o mișcare.
  • ziua 112 - 22.11.2010 – primesc răspunsul mult așteptat după atâta timp:

SERVICIUL OPERATIUNI POSTALE SI CALITATE

Nr.___/22.11.2010

Revenim la raspunsul nostru privind reclamatia dvs, referitoare la
recomandata nr ___/02.08.2010, care a fost pierduta in reteaua postala,
comunicandu-va:
-contravaloarea de 29.30 lei, reprezentand valoarea despagubirii pentru
recomandata, a fost expediata cu mandatul postal nr ___ din data de 19.11.2010.
Regretam cele intamplate si va multumim pentru intelegere.

DIRECTOR REGIONAL
EC BALAS NELU

  • ziua 112 - 22.11.2010 - Le trimit un nou email prin care-i întreb cum de au ajuns la această sumă:

Stimate domnule director general Marius Vatavu,
Stimate director regional al Postei Romane Balas Nelu,
Stimate domn, ŞEF DEPARTAMENT Calitate, Cristian Cosmin POPESCU,
Stimata doamna de la serviciul Servicii Postale Rodica Peter,
conform articolului 43 din OUG 31/2002 privind serviciile postale care specifica urmatoarele:

Furnizorii de servicii postale răspund pentru trimiterile postale interne, după cum urmează:
a) în caz de pierdere, furt sau distrugere totală:
5. cu suma reprezentând de 10 ori tariful serviciului, pentru trimiterile postale care nu fac obiectul unui serviciu de trimitere cu valoare declarată;
(2) La sumele prevăzute la alin. (1) lit. a) si b) se adaugă dobânda legală care curge
din momentul introducerii reclamatiei prealabile.
(6) În afara despăgubirilor prevăzute la alin. (1) lit. a) se restituie si tarifele încasate la depunerea trimiterii postale la punctul de acces.

Ca urmare a celor de mai sus va rog sa-mi spuneti cum ati ajuns la suma modica de 29,3 ron din moment ce tariful perceput pentru recomandata pierduta cu confirmare de primire, a fost de 4,9ron asa cum reiese din documentul atasat.
Pentru ca din calculele mele reiese clar urmatoarele:
(conform aliniatului 5) 4,9x10 = 49ron
(conform aliniatului (2)) o dobanda legala medie de 8% pe an percepută de bănci. 27.08.2010 a fost data la care am depus prima sesizare. Pana in prezent (22.11.2010) sunt exact 22zile(noi)+31(oct)+30(sept)+5(aug) = 88 de zile = aproximativ 3luni adica aproximativ 2% din intreaga suma datorata, ce reprezinta dobanda pe intreaga perioada de la prima sesizare facuta pana la restituire. 49ron x 2% = 0,98ron
(conform aliniatului (6)) tariful plătit pentru recomandata cu confirmare de primire pierduta este de 4,9ron
----
in total: 49+0,98+4,9 = 54,88ron adica dublul sumei pe care dumneavoastra l-ati considerat ca si despagubire.
Am toate drepturile sa va cer cum ati ajuns la suma de 29,3ron dupa intreaga bataie de joc la care am fost supus.
Precizez ca pana la raspunsul dvs nu voi ridica nici un ban intentionand sa mi se faca dreptate. Intentionez sa cer opinia unui avocat si sa dau in judecata Posta Romana pentru ca trebuie sa incepem de undeva restructurarea si pentru ca asa ceva nu se mai poate intr-o Romanie europeana a secolului XXI.

  • ziua 113 - 23.11.2010 - Primesc și răspunsul lor pentru că au văzut că nu ridic nici un ban:

Rodica Peter rodica.peter@posta-romana.ro

23 noiembrie 2010, 11:57

subiect: Re: bataie de joc la Posta Romana

trimis de:posta-romana.ro

buna ziua,

conform articolele din OG 31/2002, pe care le-ati enumerat si dvs, valoarea despagubirii afost calculata , dupa cum urmeaza:

-de zece ori tariful servicului de recomandata este de 2.4x10=24 lei

- la aceasta valoare se adauga tariful la prezentare de 4.9 lei: 24+4.9 =28.9 lei

-dobanda se calculeaza:

           6.5%

28.9x-------------x nr zile de la introducerea reclamatiei prealabile, in care 6.5 reprezeinta

            360

dobanda de referinta din data de 19.11.2010, anuntata de BNR

-data de introducere a reclamatiei prealabile este de 27.08.2010, iar pana la data de 19.11.2010, cand s-a efectuat despagubirea sunt 84 de zile calendaristice, astfel ca totalul formulei este de 0.44 lei.

-rezultat final: 28.9+0.44 lei=29.30 lei

Va multumim.

  • Poștărița a trimis din nou banii la destinație văzând că nu i-am luat cu toate că doar câteva minute am avut la dispoziție să-i iau. Au venit înapoi a doua zi. După 114 zile am intrat în posesia despăgubirii derizorii în valoare de 29,3ron. Cu siguranță dacă îi dădeam în judecată aveam aceleași bătăi de cap însă vorbeam de sume normale. Asta e Poșta Română. Din păcate nu s-a schimbat. Aceiași oameni, aceleași servicii. Mă întreb ce s-ar fi întâmplat dacă trimiteam acea scrisoare în regim normal.

Comentarii

Articole Populare

Diigo

Biblia vs Cartea lui Mormon

raspunsuri conquiztador

Petrica Gaina - pastor Obreja Bautari