probleme cu angajatorul: ITM Timis

Din cauza unor probleme cu angajatorul am fost la ITM - Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiș în audiență.
Pe scurt : bătaie de joc ! Un director de instituție publică plătit din banii contribuabililor, pus să supravegheze respectarea legii rezolvă problemele cu replica: "legea nu se respectă, e ocolită de angajatori" !

Clădirea arată superb, e făcută acum, dar speram ca și angajații acestei instituții să fie de aceeași calitate.
Pentru orice probleme pe care le aveți cu angajatorul puteți veni aici pentru a vă lămuri cu privire la drepturile voastre de muncă stipulate de obicei în contractul individual de muncă, cel colectiv și în fișa postului. Dacă însă doriți să citiți legea înainte, aveți la dispoziție Codul muncii.

Am așteptat 15 minute pentru intrarea în audiență la directorul coordonator ec. Cornelia Corescu.
Am urcat la etajul III și m-a întâmpinat o blondă de vârstă medie care vroia să pară grăbită în ciuda faptului că nu făcea nimic. Cel mai important fapt era și primul, completarea condicii și investigații cu privire la identitatea mea. Fără asta nu putea începe să-și facă treaba ;)

I-am prezentat problema și am rămas dezamăgit de gradul de cunoștințe pe care le deține. Cu toate că era o căldură în acea cameră greu de suportat la fiecare 5 minute venea o colegă de-a ei și tot întreba dacă a terminat. Blonda a început să îmi explice cum sunt firmele pe S.R.L. în comparație cu S.A. I-am spus că nu pentru asta am bătut atâta drum. Mi-a explicat că problemele mele sunt minore în comparație cu ceea ce are ea pe cap: vin oameni și spun că angajatorul le-a închis cu lacătul sediul și portarii nu-i lasă să intre ca după 3 zile să îi dea afară pentru neprezentare la lucru. Și mi-a mai zis că ITM-ul în acest caz nu poate decât să dea din umeri.

Concluzia pe care am tras-o de la această directoare e că legea nu e respectată ! Sunt destule firme care evită legea și fac ce doresc. WHAT ? Suntem țară a Uniunii Europene și dacă aș fi chemat un reporter CNN cu mine ar fi rămas prost la declarațiile directoarei ITM din Timiș, o instituție care e pusă pe bani publici să intermedieze relațiile între angajatori și angajați. Adică să supravegheze respectarea legii de ambele părți.

Și ea vine la mine cu dume că nu are ce să le facă dacă au legat lacătele cu lanțuri și nu i-au lăsat să intre în sediu. Oi fi eu mai recalcitrant dar așa ceva nu se face într-o instituție publică ! Am mers acolo pentru ajutor și primesc asigurări că legea în România e încălcată. Păi pentru ce sunteți plătiți ? Păcat că n-am înregistrat discuția. Ne lăudăm că suntem o țară ce luptă cu corupția dar punem blonde proaste să ne spună la audieri că legea nu se respectă de angajatori.

Spre încheiere, blonda directoare m-a invitat să ies afară. Pur și simplu ! Din cauza că colega ei amintită anterior nu mai avea răbdare: "Am alt client."

Cum zicea și Regele Ferdinand I : "Nu zidurile fac o instituție, ci spiritul care domnește într’însa."

_MG_3577Image by alinzainescu via Flickr

Comentarii

Articole Populare

Diigo

Biblia vs Cartea lui Mormon

raspunsuri conquiztador