Dragostea si Umilirea Creatorului pentru noi

Mi-a ramas in minte intrebarea lui Pilat catre Domnul Isus, cand pumnul de tarana isi ia la rost Creatorul:  

Deci Pilat i-a zis: Mie nu-mi vorbeşti? Nu ştii că am putere să Te eliberez şi putere am să Te răstignesc? Ioan 19.10

Palma aprozilor, lutul care isi bate Creatorul:

La auzul acestor cuvinte, unul din aprozii care stăteau acolo a dat o palmă lui Isus şi a zis: „Aşa răspunzi marelui preot?” 23 Isus i-a răspuns: „Dacă am vorbit rău, arată ce am spus rău, dar, dacă am vorbit bine, de ce mă baţi?” Ioan 18:23

Si multe alte situatii in care Domnul Isus de bunavoie a ales din dragoste pentru noi sa se supuna si sa fie umilit, chiar si singurele Sale lucruri de pe acest pamant: 

După ce au răstignit pe Iisus, ostaşii au luat hainele Lui şi le-au făcut patru părţi, fiecărui ostaş câte o parte, şi cămaşa. Dar cămaşa era fără cusătură, de sus ţesută în întregime.

Intelepciunea din Proverbe este de fapt referirea la Domnul Isus:

23Eu am fost aşezată din vecinicie, înainte de orice început, înainte de a fi pămîntul.
24Am fost născută cînd încă nu erau adîncuri, nici izvoare încărcate cu ape;
25am fost născută înainte de întărirea munţilor, înainte de a fi dealurile,
26cînd nu era încă nici pămîntul, nici cîmpiile, nici cea dintîi fărîmă din pulberea lumii.
27Cînd a întocmit Domnul cerurile, eu eram de faţă; cînd a tras o zare pe faţa adîncului,
28cînd a pironit norii sus, şi cînd au ţîşnit cu putere izvoarele adîncului,
29cînd a pus un hotar mării, ca apele să nu treacă peste porunca Lui, cînd a pus temeliile pămîntului,
30eu eram meşterul Lui, la lucru lîngă el, şi în toate zilele eram desfătarea Lui, jucînd neîncetat înaintea Lui,
31jucînd pe rotocolul pămîntului Său, şi găsindu-mi plăcerea în fiii oamenilor. Prov.8

Iar contrastul intre Proverbe 8, dumnezeirea lui Isus si batjocura la care a fost supus nu face decat sa intareasca si mai mult faptele Sale de iubire pentru pacatos. A ales sa vina in lumea aceasta in cele mai umile locuri, fiind nascut in grajd, tocmai pentru ca tu sa ai acces la viata vesnica, lucru imposibil pentru om daca Domnul Isus nu venea in aceasta lume. Toate astea Le-a facut Domnul pentru ca noi sa fim oameni noi, nascuti din nou.

Nu putem decat sa Multumim Dumnezeului nostru pentru planul Sau de mantuire pentru noi.

Comentarii

Articole Populare

Diigo

Biblia vs Cartea lui Mormon

raspunsuri conquiztador

Petrica Gaina - pastor Obreja Bautari