Despre Jocuri

Sick of Tetris


În vremurile bune ale copilăriei mele stăteam toată ziulica pe stradă împreună cu prietenii şi jucam Tetris.  Parcă îmi aduc aminte cum eram tolăniţi pe bancă vreo 5-6 copii fără grija zilei de mâine, tresărind mereu la auzul sunetului de proastă calitate a jocului gameBoy, sunet ce anunţa evoluţia noastră în acea lume virtuală micuţă. Nu ne dădeam seama că, cu cât petreceam mai mult în faţa jocului - spre disperarea părinţilor care credeau că înnebunim de "atâta pierdere de vreme" - cu atât mai mult nivelul nostru de concentrare devenea mai adânc. Astfel se explica şi faptul că pricepeam mai mult la ora de matematică decât până atunci, cu toate că notele mergeau tot mai prost din cauza managementului defectuos şi a stabilirii priorităţilor. Cu toate astea, perioada tetris din viaţa mea îmbină începutul epocii îmbinării plăcutului cu utilul, astfel printr-o oră de joc dobândeam cu toţii o concentrare mai mare din cauza competiţiei iscate între noi [deci rezolvarea contratimp a problemelor acelea micuţe de genul puzzle]. Astfel, tetris, se regăsește printre primele jocuri ce mi-au influențat copilăria în sensul bun al cuvântului.

Apoi am evoluat la perioada rally, de-abia după ce i-am bătut la cap pe părinţi atâta timp să ne cumpere un pc. Ne strângeam cu toţii la momentul mult aşteptat şi bine cunoscut de toată trupa, şi jucam pe rând sau în competiţie concentrându-ne să nu dăm prea mult în pomi sau în afara drumului. În caz contrar eram evacuaţi de la consolă şi vrând-nevrând eram puşi în aşteptare vreo 2-3 etape. Mult suspans, şi bucurie.

Apoi au apărut jocurile de strategie. Heroes, sims, starcraft. Erau zile când mă trezeam pe la 9 dimineaţa şi deschideam pe nerăsuflate calculatorul pentru a continua ce am clădit zi de zi până atunci, ca mai apoi să mă prind că trebuie să mă culc, la auzul "cu-cu-ri-gu", dimineata la 5.

Toate astea m-au pregatit pentru perioada de acum, cand proiectele au devenit odata cu concentrarea şi atenţia mai complexe.

Da, astea-s jocurile ce mi-au populat timpul copilăriei şi îmi amintesc cu plăcere de această perioadă de început a vieţii şi chiar dacă aş mai putea-o trăi încă o dată tot aşa aş planifica-o.


Articole Populare

Diigo

Biblia vs Cartea lui Mormon

raspunsuri conquiztador