Libertatea

Spuneam ca libertatea pe care o au crestinii, astazi, si in special neo/protestantii repr o gura de aer pt ei. De-a lungul celor 2 milenii, oamenii au incercat sa-si impuna poruncile omenesti si traditiile care au fost urâte de Isus. Astazi, traim "vremi de har". Putem face ce dorim, ca si crestini, ingraditi doar de legile morale/civice ale tarii in care traim.

E un lucru bun ca au murit toate "structurile" de genul comunismului ajuns in extrema asa cum a fost in Romania, sau pe vremea lui Hitler, etc. Dar, toate au fost randuite, si folosite ca niste "vase de ocara" de Dumnezeu pentru modelarea crestinului. Si in astfel de ipostaze grele, caracterul unui om bun straluceste mai tare - ex cel mai elocvent fiind Wurmbrand.

Astfel, de la prigonirile lui Pavel, si ale apostolilor cand au murit surghiuniti in cele mai urate moduri posibile, apoi amintindu-ne de martirii "necazului cel mare" arsi cu bibliile in mana pentru ca nu se lepădau de credință, considerați eretici de Biserică, observăm că lucrarea diavolului ia diferite forme folosind simple sisteme omenești cu reguli omenești ce încearcă să stârpească oamenii buni și să oprească lucrarea lui Dumnezeu. În fiecare perioadă a Bisericii, Mireasa lui Hristos a trebuit să sufere în felul acesta împlinind Scriptura:
V-am spus aceste lucruri ca să aveţi pace în Mine. În lume veţi avea necazuri; dar îndrăzniţi, Eu am biruit lumea. Ioan 16:33
Și lucrarea aceasta a diavolului merge până acolo că :
- Săvârşea semne mari, până acolo că făcea chiar să se coboare foc din cer pe pământ, în faţa oamenilor. Apo13:13
- chiar Satana se preface într-un înger de lumină. Nu este mare lucru dar dacă şi slujitorii lui se prefac în slujitori ai neprihănirii. 2Cor11:13 
Această prigonire a Bisericii va dura până la Sfârșit. Căci diavolul răcnește ca un leu știind că vremea e aproape. Iar noi, din aceste așa numite, zile de har ne lăudăm că nu suntem omorâți pentru Hristos și aruncați în închisori, de sisteme ca cele de până acum. Dar adevărata noastră stare generală e dată de următorul pasaj:
Dar, fiindcă eşti căldicel, nici rece, nici în clocot, am să te vărs din gura Mea.
17  Pentru că zici: "Sunt bogat, m-am îmbogăţit, şi nu duc lipsă de nimic" şi nu ştii că eşti ticălos, nenorocit, sărac, orb şi gol,
18  te sfătuiesc să cumperi de la Mine aur curăţit prin foc, ca să te îmbogăţeşti, şi haine albe, ca să te îmbraci cu ele, şi să nu ţi se vadă ruşinea goliciunii tale, şi doctorie pentru ochi, ca să-ţi ungi ochii, şi să vezi.
19  Eu mustru şi pedepsesc pe toţi aceia, pe care-i iubesc. Fii plin de râvnă dar, şi pocăieşte-te!
20  Iată, Eu stau la uşă, şi bat. Dacă aude cineva glasul Meu şi deschide uşa, voi intra la el, voi cina cu el, şi el cu Mine.
21  Celui ce va birui, îi voi da să şadă cu Mine pe scaunul Meu de domnie, după cum şi Eu am biruit şi am şezut cu Tatăl Meu pe scaunul Lui de domnie.
22  Cine are urechi, să asculte ce zice Bisericilor Duhul. Apo3:16
Într-adevăr, trăim vremuri în care persecuția e doar în istorie. Și dacă vedem în vreun ziar că e cineva persecutat de musulmani în special, nu ne vine a crede că se poate așa ceva. Suntem liberi să facem ce dorim, totuși, parcă ceva lipsește. Dar, urmașii Lui Hristos au avut privilegiul de a fi prigoniți pentru Hristos, de a semăna cu EL chiar și în suferință: 
Pe care din prooroci nu i-au prigonit părinţii voştri? Au omorât pe cei ce vesteau mai dinainte venirea Celui Neprihănit, pe care L-aţi vândut acum, şi L-aţi omorât; "Robul nu este mai mare decât stăpânul său." Dacă m-au prigonit pe Mine, şi pe voi vă vor prigoni; dacă au păzit cuvântul Meu, şi pe al vostru îl vor păzi. Matei 5:11  Ferice va fi de voi când, din pricina Mea, oamenii vă vor ocărî, va vor prigoni, şi vor spune tot felul de lucruri rele şi neadevărate împotriva voastră. Bucuraţi-vă şi veseliţi-vă, pentru că răsplata voastră este mare în ceruri; căci tot aşa au prigonit pe proorocii, care au fost înainte de voi.
Isus era un om al durerii, obișnuit cu suferința:
Isaia 53:2  El a crescut înaintea Lui ca o odraslă slabă, ca un Lăstar care iese dintr-un pământ uscat. N-avea nici frumuseţe, nici strălucire ca să ne atragă privirile, şi înfăţişarea Lui n-avea nimic care să ne placă. Dispreţuit şi părăsit de oameni, om al durerii şi obişnuit cu suferinţa, era aşa de dispreţuit că îţi întorceai faţa de la El, şi noi nu L-am băgat în seamă.
Așadar, ce sistem creat de om nu e supus greșelilor și slăbiciunilor ? Ce loc împrejmuit și delimitat de om pe acest Pământ nu se supune stăpânitorului lumii acesteia ? [Ioan14:30]

Mai sunt și alte categorii de Libertăți, relative la politica fiecărei țări*, care ne ajută sau nu să ne descoperim locul nostru în acest Univers și în Trupul lui Hristos și să ne identificăm talentele/aptitudinile pe care mulți dintre noi le vom folosi pentru a ne crea un confort personal, al apropiaților, necunoscuților sau al Său.

Dorim mai multă libertate ? Credem că aceasta ne va propulsa spre rai ? Au fost cazuri în Biblie când poporul a făcut ce dorea la sfârșitul domniei judecătorilor și, de ce nu, în timpul Sodomei & Gomorei :
Şi în acelaşi timp, copiii lui Israel au plecat de acolo fiecare în seminţia lui şi în familia lui, şi s-a întors fiecare în moştenirea lui. Pe vremea aceea, nu era împărat în Israel, fiecare făcea ce-i plăcea. Jud21:24
În orice timp am trăi și împotriva oricărui sistem împotrivitor am lupta noi știm că suntem mai mult decât biruitori prin Acela care ne-a iubit. De aceea nici un sistem creat de om, de îngeri sau de diavol, nici chiar moartea sau viața nu este prea mare sau prea tare. Căci nimic nu ne poate despărți de dragostea lui Dumnezeu.
-------------------------------------
* pot fi amintite:
- codul moral & civil - intern ce-i priveste pe cetatenii acelei tari
- legea cu privire la relatia dintre state
- financiar & economic
- etc

Lacul Bucura und Umgebung, vom Vf.Image via Wikipedia

Comentarii

  1. Am scris si pe blogul meu ca astfel de manifestari ale istoriei crestine au avut un mare rol pentru a se intari credinta in Dzeu. Si nu doar crestine. Toata istoria este incarcata de evenimente care au fost stabilite de Cel de Sus pentru un scop. Si vor mai veni multe din cele cate s-au facut pana acum. Deocamdata pare sa fie liniste insa pamantul freamata de agitatie.
    Exista un rol pentru fiecare organism viu pe pamant. Fiecare este coordonat de undeva si asa va fi mereu. Dam test dupa test pana ne invatam lectia. Sa vedem daca lumea va reusi sa inteleaga care le este menirea si daca va reusi sa faca ceea ce a fost stabilit inca dinainte sa populeze acest pamant.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Vă rugăm să respectați regulile de bun simț. Mulțumesc.

Articole Populare

Diigo

Biblia vs Cartea lui Mormon

raspunsuri conquiztador