Predestinare vs liber arbitru

Omul a fost predestinat să aibă liber arbitru.

Dumnezeu știe care sunt ai Lui și înainte să se nască i-a și ales.
argument: Fac referire și la rugăciunea lui Isus pentru apostoli și pentru noi: Tu mi i-ai dat. Toți aceia pe care I-ai ales tu și MI i-ai dat am avut grijă de ei în afară de Iuda.
DAR fiecare om e liber să aleagă pentru că Dumnezeu pune binele și răul înaintea omului.

E interesantă relatarea: toți L-au părăsit pe Isus când a spus că trebuie să mănânce din trupul Său și i-a întrebat pe apostoli: "voi nu plecați ?" Tocmai de aceea v-am spus că nimeni nu poate să vină la Mine, dacă nu i-a fost dat de Tatăl Meu."
"Nu v-am ales Eu pe voi cei doisprezece?

Pe de o parte apostolii au ales singuri. Era un context în care puteau să plece și ei, dar au ales să stea cu Isus.
Pe de altă parte Dumnezeu a știut asta alegându-i dinainte.

Din perspectiva Sa de a privi lucrurile e predestinare.
Din perspectiva noastră e liber arbitru.
2 Timotei 2:19  Totuşi, temelia tare a lui Dumnezeu stă nezguduită, având pecetea aceasta: "Domnul cunoaşte pe cei ce sunt ai Lui"; şi: "Oricine rosteşte Numele Domnului, să se depărteze de fărădelege!"
20  Într-o casă mare nu sunt numai vase de aur şi de argint, ci şi de lemn şi de pământ. Unele sunt pentru o întrebuinţare de cinste, iar altele pentru o întrebuinţare de ocară.
21  Deci, dacă cineva se curăţeşte de acestea, va fi un vas de cinste sfinţit, folositor stăpânului său, destoinic pentru orice lucrare bună. 
Mântuirea e darul dat tuturor oamenilor

1 Timotei 4:10  Noi muncim, în adevăr, şi ne luptăm, pentru că ne-am pus nădejdea în Dumnezeul cel viu, care este Mântuitorul tuturor oamenilor, şi mai ales al celor credincioşi.
Romani 5:12  De aceea, după cum printr-un singur om a intrat păcatul în lume, şi prin păcat a intrat moartea, şi astfel moartea a trecut asupra tuturor oamenilor, din pricină că toţi au păcătuit...
13  (Căci înainte de Lege, păcatul era în lume. Dar păcatul nu este ţinut în seamă câtă vreme nu este o lege.
14  Totuşi, moartea a domnit, de la Adam până la Moise, chiar peste cei ce nu păcătuiseră printr-o călcare de lege asemănătoare cu a lui Adam, care este o icoană preânchipuitoare a Celui ce avea să vină.
La fel cum toți am primit în natura noastră păcătoasă greșeala lui Adam, toți avem privilegiul de a primi noua natură în Hristos. Pentru că Isus a venit să facă pace între om și Dumnezeu.

Viaggio di ritornoImage by .chourmo. via Flickr

Comentarii

Articole Populare

Diigo

Biblia vs Cartea lui Mormon

raspunsuri conquiztador