o Lupta virtuala

O afacere foarte importantă pentru întreaga lume o reprezintă vânzările online pentru că poate deveni foarte profitabilă însă e ca într-o junglă, dacă nu te lupți pentru  a ieși în față nu ai șansă să faci nimic. Chiar dacă avem o calitate foarte bună a produselor însă apărem pe piață prea târziu s-a dus totul pentru că alții au fost mai eficienți și ne-au luat-o înainte. În mediul online se dă o luptă dură pentru supremație și chiar dacă astăzi ești în frunte, mâine poți să fii doar istorie.

 

În România, oamenii sunt mai precauți când e vorba să cumpere online pentru că există o teamă generală de a lua țeapă. Parcă la noi se întâmplă cele mai multe fraude și ceea ce intensifică această stare de instabilitate e generată de frauda de nivel suprem pentru că aflăm zilnic din ziarele de scandal cum apar noi proiecte în care am fost furați la nivel național de foștii sau actualii guvernanți. Și o știm prea bine că peștele se împute de la cap. Și până și astăzi pot spune că românii sunt prea creduli. Cred minciunile unor guvernanți care promit autostrăzi suspendate sau primesc un sms că au câștigat 20.000 de euro însă pentru a intra în posesia lor trebuie să plătească comisionul de 27.000 ron, ei se duc să plătească la bancă doar pentru a intra în posesia acelui premiu la un concurs la care nici nu au participat vreodată.

 

În plus mai sunt și mulți care încearcă să pătrundă în breșele sistemului, fraudând pe unii. Toată această stare generală îi țin pe români departe de promisiunile atât de atrăgătoare ale multor magazine online care chiar vând produse de calitate la prețuri mai mici și oferă tot felul de beneficii acestora însă fără efect pentru un popor reticent la astfel de acțiuni. Ei preferă să nu aibă de a face cu astfel de lucruri și cred că mediul online e făcut doar să prostească omul și să dea tot felul de țepe știind că banii virtuali nu există atâta timp cât nu există o lege pusă la punct cu autorități ce o pun în aplicare. Și atâta timp cât autoritățile nu fac nimic, mentalitatea românului nu se schimbă foarte ușor. Dar vestea bună e că pentru a face față crizei și a supraviețui în lumea asta trebuie să ne adaptăm.

 

Și apreciez dorința unor pioni de marcă din mediul online de a îmbunătăți serviciile aduse românilor printr-o promovare a unui magazin online care pune mare accent pe încrederea românului înregistrându-se în ARMO și având destui parteneri de valoare care să aducă un plus de imagine în valoarea acestui brand Azerty. Consider că mișcarea de promovare făcută – aceea de a pune la muncă câțiva bloggeri mici însă cu efect de lungă durată mare - e un pas înainte foarte important care va defini pe viitor aria pe care au decis că vor lupta acționarii și managerul general cât și poziția în top.

 

Într-adevăr, o promovare mult mai eficentă decât banalele spoturi publicitare de la TV sau pliantele date în colț de stradă o reprezintă un articol scris de un guru în ale internetului cum este zoso, bobby voicu sau multi altii ce reprezinta varful de top al internetului românesc. Însă cu aceeași sumă de investiții poți avea articole pe bloguri cu vizitatori mai puțini însă la o căutare pe google are un impact mai mare. Pentru că viitorii clienți ai unui magazin online primul lucru pe care-l fac este o căutare pe google sau alte motoare de căutare care să le spună mai multe despre acest subiect. Și acolo cu siguranță vor găsi un bloguleț de ăsta mic în care cineva a scris că a cumpărat un produs de la azerty și nu i-a plăcut un anumit aspect. Probabil va puncta și câteva aspecte pozitive însă consider că a promova acest brand pe bloguri mai mici are un impact mai mare asupra viitorului client și părerea pe care și-o creionează în urma citirii acestor bloggeri depinde foarte mult în colaborarea pe care o va decide să o aibe cu un astfel de magazin online.

 

Iar pentru a promova brandul, a-l populariza aș alege o metodă de tip pay-per-click gen google adsense sau mai eficient, facebook astfel încât să infuzez în mintea viitorului client că atunci când el va dori vreodată să-și cumpere produse IT sau electronice auto are la dispoziție Azerty cu o gamă destul de vastă de produse și cu o serie de promoții și reduceri (ca cele de crăciun) pe care nu le poate refuza. Nu e exclusă posibilitatea mult dorită de mulți în criză, de a câștiga un produs atrăgător de către cel care promovează cel mai eficient acest site, deci de a organiza un concurs atrăgător care să se încadreze în bugetul alocat și să aibă ca scop acela de a trage sfoară-n țară că azerty e un concurent puternic și un magazin de încredere de unde vei avea numai de câștigat. Ceva gen concursul reteaua de la eMAG prin care le expui clientilor tai ca ai ceva de oferit si de ce ai cumpara de altundeva cand o poti face cu mult succes de la noi. O idee bună e de a face un parteneriat cu un ziar, o televiziune sau un radio pentru a promova această oportunitate pe mai multe canale de comunicare și a avea un impact sporit, deci o mai probabilă atingere a scopului.

 

000

 

PS: superBlog 2010

Comentarii

Articole Populare

Diigo

Biblia vs Cartea lui Mormon

raspunsuri conquiztador